Som selvstændig og forretningsfolk, handler det altid om at udvide forretningen mere. Det kræver mere salg, flere kunder og et større flow. Hvis man er en lille virksomhed, er det svært at få råd til udvidelse. Men det koster penge at tjene penge. Desværre er det en sand faktor, som især de nye virksomheder ikke har taget højde for. Dette kan være en af grundene til, at nye virksomheder ofte ikke overlever mere end et par år eller tre.
Markedsføring med reklameartikler
Det handler altid om markedsføring. Men markedsføring er ofte en dyr post i budgetterne. Dog findes der billige former for reklameartikler.
- Veldesignet logo
- Visitkort – nogle tænker det er ”old school”, men realiteten er noget andet. Det er bevist, hvis du uddeler 1000 visitkort, kommer der mellem 50 og 100 købende kunder.
- Logokuglepenne er meget brugte og anvendelige. Jo bedre kuglepenne du uddeler, jo mere bliver din forretning taget seriøst og kunder vil komme og handle. Nogle forretninger, laver små poser, som indeholder kuglepenne, visitkort, en blok papir og lignende. Brug denne metode, til de IKKE købende kunder. De vil huske din forretning, og komme tilbage.
- Roll-ups, Beach flag og skilte er noget af det vigtigste i en forretning. Gør din forretning synlig. Jo mere synlig du er, jo mere vil folk lægge mærke til dig.
- Brug gerne papirsposer, så udstråler din forretning at du er kvalitets og miljøbevidst omkring din business.
- Hav dresscode til dit personale. Jo mere folk ser dine medarbejdere i arbejdstøjet, jo mere synlig bliver du. Det ser også pænest ud, når personalet er ens klædt.
- Store og veldesignet prisskilte i loftet giver blikfang.
Reklameartikler fungerer på samme måde som mund til mund-metoden. Her ser andre folk på gaden dine poser og bliver bevidst om du er der.
Være synlig online
I dagens Danmark, er synlighed det vigtigste. Brug alle de sociale medier som Facebook, Instagram, Snapchat og selvfølgelig nyhedsbreve på mail. Hav altid forretningens logo, adresse, telefon og CVR-nummer på din online markedsføring. Der er flere grunde til at dette er nødvendigt. Folk vil blive mere bevidst om dit logo og din forretning. Jo flere gange man ser et logo, jo mere printer det sig ind i hovedet på forbrugerne.
Mennesker er indrettet sådan, at de skal det måske 1000 gange, inden hjernen har ”opfattet” ens forretning eksisterer. Har du nogen sinde tænkt over når du ser fjernsyn, at den samme reklame kommer igen og igen? Det er der en god grund til. Når vi har hørt og set reklamen nok gange, bliver vi bevidst om hvilket produkt eller ydelse der sælges.
Koster reklameartikler en formue?
Det er ikke altid billigt, når man vil starte med reklameartikler. Her bør du som udgangspunkt starte med dresscode til dine ansatte. Visitkort og kuglepenne ligger heller ikke i den dyreste ende. Er du en forretning der tager på messer og markeder, er det vigtigt med store banner og skilte. Her er det omkostningerne kan stige, hvis ikke man finder et billigt messesæt.