Er du og din butik klar til årets største shopping dag? I 2018 blev der brugt næsten 2 milliarder alene på Black Friday, og dagen var derved den absolut største handelsdag i Danmark. Så arbejder du inden for retail, er du sikkert allerede i fuld gang, men det kan jo altid blive endnu bedre. Herunder kommer der nogle gode tips til, hvordan du kan få endnu mere ud af Black Friday.
Start din annoncering og tilbud før Black Friday
Statistikken viser at flere og flere danskere retter deres opmærksomhed på Black Friday tidligere og tidligere og i 2017 blev der registeret over 40 mio. søgninger ugen op Black Friday. Det er 32% flere søgninger end i en hvilken som helst anden uge.
Hvilke kategorier får mest opmærksomhed?
Har du en butik inden for nedenstående 3 kategorier, er det en god ide at starte i rigtig god tid da kunderne er ude og researche i ugerne op til.
- Elektronik
- Tøj og mode
- Møbler og boligindretning
4 gode tips til at sætte rekord på Black Friday
Hvis du ønsker at sætte rekord på Black Friday, kommer der 4 gode tips til hvordan det kan lykkes.
- On Page – landingsside
Det er en god ide at have en landingsside på din hjemmeside der omhandler Black Friday. Siden skal være aktiveret og optimeret hele året rundt også selvom du ikke viser dine tilbud året rundt. Men det er en god ide at have basis på plads. Ved at have den på plads er du klar, når dine kunder begynder at søge på Black Friday tilbud og det har samtidig stor betydning for din søgeordsoptimering.
- Facebookannoncer på Black Friday
Det er ikke muligt at komme uden om Facebook annoncering, når det kommer til Black Friday og markedsføring. 63% af alle danskere er dagligt på Facebook. Ved at annoncere på Facebook kan du målrette dine annoncer til interessante målgrupper som typisk er interesseret i det du sælger i din butik.
- E-mail marketing på Black Friday
Mange er bange for at sende for mange nyhedsbreve men op til Black Friday er mantraen hellere for mange nyhedsbreve end at du sender for lidt. Forbered din e-mailkampagne i god tid og start med at sende teasers til dine kunder i dagene op til. Det kan være hvad du har af events, køtilbud og andre tilbud de kan forvente på dagen. Husk en liste med nyhedsbrevsmodtagere er kun noget værd, hvis de modtager nyhedsbreve og køber fra din butik.
- Teknikken – klar til spidsbelastning?
Hvis du har styr på din markedsføring og forventer ekstra trafik på din side, er det en ekstra god ide at have styr på teknikken og sikre dig at din hjemmeside ikke går ned og folk derfor ikke kan købe. Sikre dig at det praktiske er på plads og at du har en tekniker på standby, hvis det skulle ske, at den går ned så det bliver så kort så muligt.