Måske har du tidligere stødt på navnet Sharepoint, og undret dig over hvad det mon kunne indeholde. Måske har du tænkt over om det var noget din virksomhed skulle have? Sharepoint kan hjælpe med deling og håndtering af virksomhedens filer, og det kan derfor bestemt være en investering værd. Læs videre og se om Sharepoint skulle være noget for din virksomhed.
Sådan foregår Sharepoint
Sharepoint er et management system, som hjælper med blandt andet at organisere, oprette og dele både nyheder, dokumenter og andre vigtige filer i virksomheden. Det smarte er ligeledes også at det kan ske på tværs af enheder og lokationer, hvilket gør det hele meget mere tilgængeligt for dine medarbejdere. Det mere organiserede dokumenthåndtering, vil også gøre arbejdsmængden for virksomheden meget lettere, da det er nemmere at finde rundt i. Sharepoint bruges også til at oprette de websteder, hvor du gerne vil have adgang til filerne. Det vil sige at du kan få lavet dit eget websted, hvis andre eksisterende websteder, ikke falder i din smag.
Giv dine medarbejdere et kursus
Det er ikke alle som har et naturligt instinkt for IT og diverse programmer, og hvordan de fungerer. Det er heller ikke alle der har tålmodigheden til at undersøge programmet selv. Det kan være overvældende at sætte sig ind i et nyt system, og derfor ville det være givet godt ud at give dine medarbejdere et sharepoint kursus. Her får dine medarbejdere en god mulighed for at blive sat ordentligt ind i systemet, på en let og overkommelig måde. Det behøver ikke at tage lang tid, det kommer helt an på hvor tekniske I er i virksomheden. Kurset for Sharepoint kan tilpasses efter virksomhedens behov, så I får de nødvendige informationer. Det skal dog nævnes at kurset afholdes på bestemte steder, og derfor er virksomheden nødt til at “tage en dag fri”, for at kunne deltage i Sharepoint kurset.
Indeholder de samme skriveprogrammer som du kender
Sharepoint er skabt af Microsoft, og derfor vil programmerne forbundet med Sharepoint, være dem du kender. Du kan altså fortsat bruge Word, Powerpoint, Excel og hvad du ellers skulle bruge. Der er altså ingen behov for at skulle sætte sig ind i en række nye skriveprogrammer, bare for at kunne bruge denne platform. Der er heller ikke brug for at få installeret en Sharepoint server, da det hele kan fungere online.