Sådan skaffer du gode kunder

0
2673
Mødebooking

Har du problemer med at finde nye kunder? Og når du så har fundet dem, har du så svært ved at holde fast på dem?

Det kan godt være svært som helt ny selvopstartet virksomhed at skulle begynde og tiltrække en masse kunder og opbygge en stor kundebasis. Selv som en af de gamle kan man af og til komme ind i situation, hvor man bare ikke lige kan få hivet nogle nye gode kunder hjem.

Derfor har vi nu samlet en liste med nogle gode råd om, hvordan du gør netop det. Læs med her og få nogle nye gode fif og tips til, hvordan du finder og holder fast på kunderne.

Vælg mødestil

Det helt essentielle at fokusere på, når man gerne vil have nye kunder, er, hvordan man vælger at møde dem. Valget af mødebooking kommer naturligvis lidt an på hvilken slags firma man egentlig har. Er dit firma for eksempel udelukkende elektronisk eller har i også et fysisk kontor?

Derudover må man gøre op hvorvidt det egentlig er nødvendigt at bygge et fysisk møde eller om mødet godt kan klares over en telefonsamtale eller endda en mail. Mødebooking bør altid reflektere det behov man har.

Stil dig selv derfor gerne dette spørgsmål før du booker et møde; hvad skal mødet bruges til? Hvad er det egentligt du skal snakke med din potentielle eller allerede eksisterende kunde om?

Når du kender grunden til mødet, da kan du bedre gøre op med dig selv hvilken form for møde du har brug for. Og du kan dermed bedre finde ud af hvilket slags møde du egentlig skal booke.

Book et personligt møde

Hvis du kan – og hvis det er nødvendigt – så book altid et personligt møde. Det føles anderledes for mennesker at mødes i virkeligheden som at tale over en telefon. Og hvis det især er en ny kunde, som eventuelt kunne bringe rigtig meget forretning til din virksomhed, så kan det være en rigtig god investering af din tid at booke et fysisk møde med dem.

Gør meget gerne noget ekstra ud af dit møde, når du holder det. Stil gerne noget vand, kaffe eller te frem på bordet, så kunden kan føle sig komfortabel. Samtalen bliver også en smule uformelt og beroligende for alle parter, hvis man lige kan tage en sludder over en kop kaffe i stedet for at have et stort tomt bord imellem sig.

Gør mødebooking let

Når du booker et møde så sørg samtidig for, at selve mødebookingen er nem. Gør ikke selve bookingen af et møde svære end det behøver at være. Både du og din kunde er travle mennesker. Det betyder, at der heller ikke er nogen af jer, der har lyst til at bruge store mængder af jeres dyrebare tid på alt det administrative og med at booke et møde.

Vælg gerne en nem platform, som for eksempel et af de mange online redskaber, der findes på nettet. Med et sådant redskab kan du gøre både din mødebooking nem og langt mere effektiv – hvilket også gør det rart for dine kunder og giver en grund for dem at bruge dig igen i fremtiden.

EFTERLAD ET SVAR

Indtast venligst din kommentar!
Indtast venligst dit navn her