Få styr på den strategiske kommunikation i din virksomhed

0
2463
Gruppe af mennesker i brunt giver håndtryk

Hvis du har din egen virksomhed, er det vigtigt, at du tænker over, hvad du præsenterer udadtil. Det er ikke nok at have et fantastisk produkt, hvis folk ikke forstår, hvad budskabet er. Derfor kan det på alle måder betale sig, at du sætter dig ned og tænker over, hvad du på nuværende tidspunkt kommunikerer til omverdenen, og hvad du gerne vil kommunikere. Hvis der er diskrepans mellem de to, kan du i første omgang stille dig selv følgende spørgsmål.

Strategisk kommunikation: Hvad er det vigtigste, alle skal vide om os?

Langt de fleste virksomheder opererer ud fra et eller andet form for værdisæt.  Det kan godt være, det ikke lige er noget, du tænker over til hverdag, men prøv at tænke over det. De beslutninger, du træffer i hverdagen, foregår ud fra en tanke om, hvilken virksomhed du gerne vil drive. Naturligvis skal du tjene penge, sådan er det for alle, men de fleste har også visioner, der strækker sig ud over det rent økonomiske.

Måske vil du gerne passe godt på miljøet, måske vil du gøre verden til et bedre sted for dem, der ikke har råd til dyre luksusløsninger, eller måske vil du gerne tilbyde det allermest eksklusive produkt inden for dets kategori. Uanset hvad er det noget, du kan bruge i din markedsføring. Det er nemlig langt nemmere for forbrugeren at forholde sig til en virksomhed med noget på hjertet. Når du viser din virksomheds personlighed, er der større chance for, at du tiltrækker en fast kundebase, og at du appellerer til det segment, du ønsker. Derfor kan det sagtens betale sig økonomisk, selvom der er tale om bløde værdier.

Hvordan viser vi dem det?

Det næste helt store spørgsmål er, hvordan du udtrykker din virksomheds personlighed til dine potentielle kunder og til omverdenen som helhed. Det er der mange forskellige bud på, og det handler naturligvis om, hvor du står henne. Nogle virksomheder egner sig perfekt til markedsføring gennem Facebook og Instagram, andre er mere til fysiske reklamer rundt omkring i byen. Nogle koncepter egner sig perfekt til innovative markedsføringsideer, imens den mere klassiske løsning kan være perfekt for andre. Du skal selvfølgelig først og fremmest finde ud af, hvilken kategori din virksomhed tilhører.

Hvis du er i tvivl, er der heldigvis hjælp at hente. Der findes nemlig masser af superkompetente kommunikationsbureauer, som kan hjælpe dig på med strategisk kommunikation som f.eks. Discus Communications. De kan både være med til at give dig ideer og til at føre din markedsføring ud i livet. Det er forskelligt, hvor meget assistance man har behov for, og det afhænger også meget at virksomhedstypen. Uanset hvad kan du med fordel kontakte et kommunikationsbureau og tage en uforpligtende snak om, hvad de kan gøre for dig.

Det koster naturligvis lidt ekstra, men det er penge, som er godt givet ud. Din kommunikations strategi kan nemlig være helt afgørende for, hvorvidt din virksomhed får succes eller ej. Arbejdet er langt fra slut, når du har produktet på plads – noget af det sværeste er som bekendt at klare den i den virkelig verden.

EFTERLAD ET SVAR

Indtast venligst din kommentar!
Indtast venligst dit navn her